پانسیون تخصصی سگ و گربه

4.8/5 - (87 امتیاز)

پانسیون سگ و گربه چیه؟

پانسیون سگ و گربه محل هایی هست که خدمات نگهداری و مراقبت از سگ و گربه به شکل ساعتی یا روزانه و حتی ماهانه و سالانه ارائه میکنن. در پانسیون ها افراد حیوان دوستی وجود دارن که با اخلاق و رفتار حیوانات خانگی به خوبی آشنایی دارن و برای رفاه حال اونها امکاناتی رو بسته به نوع پانسیون در نظر میگیرن که در ادامه بیشتر توضیح میدم.

 

 

انواع پانسیون سگ و گربه چیه؟ (صنعتی، خونگی و کلینیکی)

پانسیون ها بسته به نوع محلی که در آن قرار گرفتند و نوع امکاناتی که ارائه میدن متفاوت هستن. مثلا یکسری از کلینیک ها یا بیمارستان های دامپزشکی هستند که خدمات پانسیون هم ارائه میکنن. در صورتی که نوع دیگری از پانسیون، مدلی هست که در منزل مسکونی و به دور از کلینیک و جدا از کلینیک خدمات پانسیون سگ و گربه را ارائه میکنن که بیشتر به عنوان پانسیون خانگی سگ و گربه شناخته میشن.

نوع بعدی پانسیون هم پانسیون صنعتی هست که اگرچه این نوع هم میتواند در کلینیک ها یا منازل مسکونی باشد، اما کمترین امکانات با بیشترین تراکم سگ یا گربه به ازای هر متر مکعب از فضای داخل واحد را ارائه میدهند. معمولا نوازش سگ یا گربه و صحبت کردن با آنها یا شانه زدن موهایشان کارهایی از این دست در این نوع پانسیون ها فاقد اهمیت بوده و جزو خدماتشان نیست. شاید حتی تعداد دفعات تمیز کردن محیط نگهداری سگ و گربه ها نیز آنقدری کم باشد که بوی نامطبوعی در محیط به مشام برسد.

 

تفاوت هتل سگ و گربه با پانسیون سگ و گربه چیه؟

شاید شنیده باشید که خانه های زیادی وجود دارند که به خانم ها یا آقایان فضایی را جهت اقامت با امکانات متنوع اما به شکل اشتراکی (یعنی مثلا چند نفر از یک اتاق یا یک سرویس بهداشتی استفاده میکنند) و هزینه نسبتا کم ارائه میدهند که اسمشان پانسیون است. اینها افرادی هستند که شاید در شهری بجز محل زندگی اصلی خود مشغول به کار طولانی مدت شده اند و همچنین نمیخواهند آنجا هزینه کرایه یک واحد مسکونی کامل را بپردازند پس از پانسیون استفاده میکنند. از طرف دیگر هتل ها هم وجود دارند که امکانات اختصاصی تری مثل سرویس بهداشتی مجزا یا اتاق خواب مجزا و اختصاصی و امکانات بیشتر ارائه میدهند.

این موضوع در مورد پانسیون حیوانات لزوما صحت ندارد. خیلی از پانسیون هایی که در اسم خودشان از لفظ هتل استفاده نکرده اند هستند که امکانات و خدمات بسیار لاکچری و ویژه ای را ارائه میکنند و برعکس. کاربرد این دو لفظ در ایران هنوز جایگاه فنی خودش را مشابه آن خدماتی که به انسان ها ارائه میدهند، نیافته. پس بیشتر از اینکه به لفظ محل نگهداری سگ یا گربه توجه بفرمایید، به بررسی امکانات و خدماتی که ارائه میکنند بپردازید.

 

استفاده از هتل/ پانسیون سگ و گربه برای چه افرادی مناسبه؟

افرادی که حیوان خانگیشان عادت به تنها ماندن در خانه ندارد و میخواهند و برنامه هایشان طوری تنظیم شده است که لازم است حیوان را در خانه تنها بگذارند. یا افرادی که میخواهند به مسافرت بروند و حیوان خانگیشان از سفر و جابجایی خوشش نمی آید و از این سفر لذت نمیبرد یا به دلیل بلد نبودن محل دستشویی اش ممکن است محلی که قرار است در طول سفر آنجا اقامت کنند را کثیف کند و زحمت بسیاری برای صاحب خود ایجاد کند . افرادی که میخواهد برایشان مهمان های عزیزی بیاید که آن مهمان ها نسبت به آن حیوان گونه حیوانی خاص فوبیا دارند و همچنین فضای کافی برای قراردادن در محیطی جدا ندارند. و…

 

آیا گزینه بهتری از پانسیون سگ و گربه وجود داره؟ (معایب پانسیون)

بله. گزینه بهتر این است که سگ یا گربه را به نزدیکانی که از قبل با آن ها آشنایی دارند و همچنین منزل آنها را میشناسند و در کنار آن عزیزان احساس بهتری دارند بسپارید. این کار هزینه ای برای شما نداره و همچنین استرس کمتری به حیوان خانگیتون وارد میکنه. اما آیا بستگانی که حاضر باشند این لطف را برای چند ساعت یا چندین روز به شما ارائه بکنند دارید؟

 

مزایای پانسیون حیوان خانگی چیه؟

به افرادی که به شکل موقت نیاز به مراقبت موقت شخص دیگری از حیوان خانگیشان دارند و نمیخواهند زحمت حیوان خانگیشان را به نزدیکانشان بدهند کمک میکند. حیوان احتمالا دوست های هم نوع خودش پیدا خواهد کرد. مراقبت دائمی و 24 ساعته از حیوان خانگیتون میشه. به شکل منظم غذا و آب به حیوان خانگی ارائه میشه. بعضی پانسیون ها خدمات ناخن گیری و اصلاح و آرایش سگ را هم ارائه میکنند. بعضی پانسیون ها خدمات تربیت سگ هم ارائه میکنند.

 

کدام هتل/ پانسیون سگ و گربه برای شما مناسبه؟ چه معیارهایی وجود داره؟

یکسری معیارهای مربوط به پانسیون وجود دارد و یکسری معیارهای مربوط به شما. در مورد معیارهای مربوط به پانسیون باید دانست که آیا پانسیون کلینیکی هست یا پانسیون خانگی یا صنعتی و… .

پانسیون های کلینیکی

در پانسیون های کلینیکی که داخل یا در مجاورت کلینیک قراردارند و پرسنل آن همان پرسنل کلینیک هستند، باید این نکته را در نظر داشته باشید که هرچقدر هم که داخل پانسیون تمیز و بهداشتی و عالی باشد، با عبور و مرور پرسنل پانسیون از کلینیک به داخل پانسیون، امکان انتقال بیماری های عفونی و باکتریایی و ویروسی و قارچی بسیار بالا میرود مگر آنکه برای هربار وجود و خروج به داخل پانسیون نکات بهداشتی و ضد میکروبی خاصی را مراعات کنند که این موضوع بستگی به نوع کنترل و مدیریت آن پانسیون و کلینیک دارد که نیازمند کسب اطمینان کافی از جانب صاحب حیوان است.

پانسیون های صنعتی

در مورد پانسیون صنعتی که به هیچ فردی توصیه نمیکنیم هم این نکته را باید گوشزد بکنم که ممکن است افرادی که این خدمت را ارائه میدهند برای جذب مشتری های بیشتر یا اخذ هزینه بیشتر، مدعی شوند که پانسیونشان غیر صنعتی هست که صحت سنجی این موضوع را میتوانید با بازدید از محل پانسیون یا پرس و جو از مشتری های قبلی آن پانسیون نسبت به تمیزی یا کثیفی سگ یا گربه شان بعد از سپردن به آن پانسیون، یا تغییر رفتار حیوانشان به شکل پرخاشگرتر شدن یا افسرده تر شدن و یا همچنان سرحال بودن و خوش اخلاق بودن بعد از سپردن به آن پانسیون مطلع شوید.

پانسیون های خانگی

پانسیون های خانگی غیر صنعتی از نظر اینکه داخل یا مجاور کلینیک نیستند و پرسنل مشترکی ندارند شرایط بهداشتیشان در جایگاه مناسب تری قراردارد.

معیارهای مربوط به شما

از معیارهای مربوط به شما میتوان به این موارد اشاره کرد: چه مقدار رفاه میخواهید حیوان خانگیتان دریافت کند؟ چه مقدار میخواهید برای پانسیون سگ یا گربه تان هزینه کنید؟ تا چه مسافتی از منزلتان میتوانید یا حاضرید برای سپردن و تحویل گرفتن حیوان خانگیتان به و از پانسیون در شهر جابجا شوید؟ آیا سگ و گربه شما ناهنجاری رفتاری ای دارد که از پذیرفته شدنش در پانسیون های خانگی غیر صنعتی ممانعت بکند و آن افراد نتوانند با آن ناهنجاری ها کنار بیایند؟ و پایه ای ترین نکته اینکه آیا سگ و گربه شما شناسنامه دارد و واکسن ها و ضد انگل هایش را دریافت کرده است؟ (این مورد در تمام پانسیون های بهداشتی بررسی شده و جزو اولین شرط های پذیرش حیوان میباشد)

 

قیمت پانسیون سگ و پانسیون گربه در تهران چقدره؟

قیمت پانیسون سگ و گربه در تهران بستگی به متغیر های مختلفی دارد از جمله اینکه آیا سگ و گربه شما در فضای اختصاصی نگهداری میشود یا فضای اشتراکی؟ اتاق ها یا اتاقک های فضای اختصاصی انواع مختلفی دارند که هرکدام مساحت های متفاوتی دارند. شما از کدامیک میخواهید استفاده بکنید؟ آیا اگر سگ دارید، سگتان نژادش از آنهایی است که جثه بزرگی دارند یا نژاد جثه کوچک است؟ وزن سگتان در کدام درسته از بازه های وزنی اعلامی توسط پانسیون ها قرار دارد؟ (هر پانسیون رنج وزنی مورد نظر خودش را مشخص میکند)

آیا محل پانسیونی که مد نظر دارید در قسمت هایی از شهر که خانه ها و واحد ها گران ترند قرار دارد یا در محل های متوسط یا حتی نسبتا ارزان؟ آیا میخواهید که غذای حیوان خانگیتان را خودتان برایش ببرید یا پرسنل پانسیون برایش تهیه بکنند؟ آیا میخواهید غذای پختنی خاصی برای حیوان خانگیتان تهیه کنند یا غذای خشک خاصی مد نظر دارید یا همان غذای خشک پانسیون را ترجیح میدهید؟ اینها عوامل بسیار متعددی هستند که هزینه هر شب اقامت سگ یا گربه شما را در پانسیون ها تعیین میکند.

 

چطوری بفهمم که آیا سگ یا گربه من برای استفاده از پانسیون مناسبه؟

اول از همه باید شناسنامه داشته باشه و واکسن ها و ضد انگل هاش رو خورده باشه. دوم اینکه مریض نباشه چونکه بخش هایی که حیوانات مریض را پانسیون میکنند نامشان بخش بستری است و نه پانسیون. سوم اینکه اخلاق حیوان خانگیتان چطوره؟ آیا پرخاشگری شدید و رفتار تهاجمی داره مثل گاز گرفتن یا چنگ زدن؟ آیا سر و صدای زیاد و غیر قابل کنترل داره؟ با پاسخ دادن به این سوال ها میتونید پی ببرید که آیا حیوان خانگیتان مناسب پانسیون هست یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه