هتل پانسیون تخصصی گربه

5/5 - (3 امتیاز)

هتل گربه یا پانسیون گربه چیه؟

مکانیه که به صاحبین گربه خانگی خدمات نگهداری و مراقبت از گربه رو ارائه میکنه.

 

تفاوت هتل گربه با پانسیون گربه چیه؟

در دنیای انسان ها بین پانسیون و هتل  تفاوت هایی هست. در پانسیون ها خدمات در حد حداقل استاندارد بوده و بخشی از خدمات اقامت نیز به شکل اشتراکی است. مثلا تعدادی از افراد از یک سرویس بهداشتی یا آشپزخانه استفاده میکنن. همچنین چند تختخواب در در یک اتاق قرار دارد. اما هتل کمی جای متفاوتی است. اتاق هر فرد اختصاصی است و سرویس بهداشتی و یخچال و… مخصوص خود را دارد. نهایتا هتل از امکانات رفاهی بالاتری برخوردار است.

اما در صنف پانسیون و نگهداری از حیوانات خانگی، این دو لفظ مثل دنیای انسان ها نیست. مثلا خیلی از محل های نگهداری گربه در نام خودشان لفظ پانسیون گربه را به کار برده اند اما خدماتی که ارائه میدهند در حد و یا بهتر از محل هایی است که در نام خود لفظ هتل را به کار برده اند. پس پیشنهاد میکنم بجای تاکید روی این الفاظ، خدمات و امکانات را بررسی کنید.

 

انواع هتل گربه یا پانسیون گربه کدام است؟

همانطور که در بخش توضیحات راجب پانسیون حیوانات خانگی گفتیم، برای گربه ها هم پانسیون ها یا کلینیکی بوده و یا غیر کلینیکی و خانگی می باشد. بعضی ها فقط فضای اشتراکی ارائه میدهند و بعضی ها هم فضای اشتراکی دارند و هم فضای اختصاصی مجزا برای هر گربه (که این مورد برای گربه ها مناسب تر است).

 

مزایا و معایب هرکدام از انواع هتل گربه یا پانسیون چیست؟

پانسیون کلینیکی:

مزایا

در مورد پانسیون کلینیکی مزیتی که وجود دارد این است که در صورت بروز انواع مشکل از جمله بیماری های عفونی یا جراحت گربه ها در اثر دعوا، کادر درمان و داروهای لازم در محل حضور دارد و مسئولین پانسیون میتوانند با ارائه گزارش به شما و کسب اجازه از شما اقدامات درمانی لازم را انجام دهند.

معایب

عیب اول پانسیون هایی که داخل کلینیک یا چسبیده به کلینیک دامپزشکی فعالیت میکنند این است که در خیلی از موارد حیوانات بیمار در بخشی از همان پانسیون بستری میشود یا اگر هم نشود، پرسنل خدماتی ای که به داخل اتاق های پانسیون جهت نظافت یا تغذیه گربه ها رفت و آمد میکنند، اغلب همان هایی هستند که در خود محیط کلینیک هم رفت و آمد دارند و اگر قبل از هربار آمدن به محیط پانسیون پروتکل های بهداشتی خاصی را اجرا نکنند، احتمال انتقال عوامل میکروبی بیماری زا از محیط کلینیک که حاوی انواع میکروب های بیماری زا است بسیار بالا میرود و سلامت گربه شما را در خطر می اندازد که کسب اطمینان از اینکه یک پانسیون کلینیکی توسط مدیریتی قوی کنترل و مدیریت شده به شکلی که بهداشت و سلامت گربه شما در اولویت باشد، بر عهده شماست.

عیب دوم پانسیون های کلینیکی این است که به شکل اجتناب ناپذیری گربه ها در معرض واق واق کردن سگ های متعددی قرار میگیرند و این موضوع خیلی از گربه ها را به شدت استرسی میکند.

پانسیون های غیر کلینیکی (خانگی)

مزایا

در مورد پانسیون گربه غیر کلینیکی اگر از نوعی باشد که فقط گربه نگهداری میکند، مزیتی که دارد این است که بخاطر عدم وجود سگ یا عدم آمدن صدای سگ ها، این نوع استرس به گربه وارد نمیشود و مدت اقامتش در آن پانسیون را برایش لذتبخش تر میکند. مزیت دوم این است که همه پانسیون های غیر کلینیکی معمولا کمترین پیش نیاز اقامت گربه در پانسیون که داشتن شناسنامه و دریافت کردن تمامی دوز های واکسن و ضد انگل را در نظر میگیرند و همچنین گاها تست های تشخیصی مختلفی نیز از گربه میگیرند و بعد از تایید سلامتی گربه، آن را پذیرش میکنند. پس محیط پانسیون کاملا غیر عفونی خواهد بود و خیالتان از این نظر راحت خواهد بود.

معایب

اما عیبی که پانسیون های غیر کلینیکی دارند که البته خیلی ها این عیب را نیز رفع کرده اند این است که دامپزشک در دسترسی ندارند که بررسی های دوره ای لازم را به عمل بیاورد یا در صورت بروز مشکلی برای یکی از گربه ها سریعا به آن رسیدگی کند. اما همانطور که گفتم خیلی از پانسیون های غیر کلینیکی یا با یک دامپزشک به شکل منظم همکاری دارند یا بعضا حتی توسط خود فرد دامپزشک به شکل غیر کلینیکی تاسیس شده و مدیریت میشوند.

 

هتل گربه با پانسیون گربه به درد چه افرادی میخوره؟

کاربرد هتل گربه یا پانسیون گربه برای افرادی است که یا گربه ای با سن 4 ماه الی 6 ماه دارند که نباید بیش از  4 ساعت تنها بگذارند یا گربه بالای 6 ماه دارند که نباید بیشتر از 12 ساعت تنها بگذارند (گربه زیر 2-4 ماه در خیلی از مراکز معتبر پانسیونی پذیرش نمیشود و اگرهم بشود مسئولیت بیمار شدن های احتمالی اش در طی اقامت را صاحب گربه باید کتبا بر عهده بگیرد). علت این موضوع هم رسیدگی به آب و غذا و جای دستشویی گربه است و هم عدم تحمل تنهایی مخصوصا برای افرادی که فقط یک گربه دارند.

به دلایل متعددی ممکن است افراد مجبور باشند خانه را برای مدت طولانی ترک کنند و همچنین نتوانند گربه شان را با خودشان ببرند یا صلاح باشد که گربه در منزل نباشد. موقعیت هایی مثل رفتن به سر کار، رفتن به مسافرت (گربه ها از جابجایی های طولانی خوششان نمی آید)، به دنیا آمدن فرزند، خداینکرده بستری شدن در بیمارستان و … . در همه این موارد میتوانید از خدمات پانسیون گربه استفاده بفرماید.

 

کدام هتل گربه یا پانسیون گربه برای شما و گربه شما مناسبه؟

اگر شما گربه نر عقیم نشده دارید احتمالا پانسیون هایی که فقط فضای اشتراکی دارند گربه شما را پذیرش نکنند زیرا گربه های نر عقیم نشده به احتمال زیاد شدیدا باهم دعوا خواهند کرد. حتی پانسیون هایی که هم بخش اختصاصی و هم بخش اشتراکی دارند نیز در بخش اشتراکی شان گربه شما را پذیرش نخواهند کرد. پس نکته اول نر بودن یا نبودن و عقیم بودن یا نبودن گربه شماست.

نکته دومی که باید مطمئن شد رعایت اصول بهداشتی و پذیرش نشدن گربه های مریض و یا واکسن یا ضد انگل نخورده است که باعث آلودگی سایر گربه ها نشود.

مورد سومی این است که اگر گربه ها در فضای اشتراکی هستند حتی اگر گربه نر عقیم نشده ای آنجا نیست، بازهم نیاز به مراقبت دائم دارند تا باهم دعوا نکنند و به همدیگر آسیب نزنند. هرچند این موضوع در گربه هایی بجز گربه نر عقیم نشده، کمتر دیده میشود.

و در نهایت بودجه شما، اینکه آیا میخواهید گربه تان در فضای اشتراکی باشد یا فضای اختصاصی؟ و نزدیکترین پانسیون های گربه به شما کدام ها هستند؟ از عواملی اند که در انتخاب پانسیون مناسب برای شما و گربه تان موثرند.

چه وسایل یا تجهیزاتی برای سپردن گربه به هتل گربه یا پانسیون گربه لازمه؟

اگر گربه تان غذای خاصی مصرف میکند توصیه میشود که برای مدت اقامتش مقدار کافی از آن غذا برایش ببرید تا با تغییر جیره غذایی اش دچار مشکلات گوارشی نشود و حتی مهمتر از آن، اصلا آن غذا بخورد زیرا خیلی از گربه ها در مورد غذایشان بسیار وسواسی اند (خیلی بیشتر از سگ ها) و ممکن است غذایی که در پانسیون به گربه ها داده میشود را اصلا نخورند.

مورد دومی که پیشنهاد میشود حتی اگر پانسیون به شما گفت که لازم نیست ببرید، شما همراهتان ببرید (البته بیشتر برای پانسیون گربه در فضای اختصاصی کاربرد دارد)، ظرف خاک و خاک گربه است که احتمال استفاده از ظرف خاک شسته نشده و یا استفاده از خاک گربه کثیف شده با گربه های دیگر را کمتر میکند که حتما به مدیریت پانسیون تاکید کنید از خاک گربه خودتان استفاده کند. این کار بازهم به ارتقا بهداشت گربه شما و عدم انتقال بیماری های عفونی پوستی و غیر پوستی از سایر گربه ها به گربه شما کمک میکند.

و در نهایت چند اسباب بازی ساده و اگر پتو یا بالشی مخصوص به خود دارد، آن ها را نیز برایش ببرید تا هم در مدت اقامتش راحت تر سرگرم شود و هم بخاطر استفاده از پتو و بالش خودش که آن ها را میشناسد و بوی آشنای خانه اش را میدهند، کمتر در محیط پانسیون احساس غریبی بکند و راحت تر و با آرامش بیشتر روز هایش را بگذراند.

 

قیمت هتل گربه یا پانسیون گربه چقدره؟

قیمت هتل گربه یا پانسیون گربه بستگی به عوامل متعددی دارد از جمله این که آدرس آن پانسیون کجاست. زیرا مبلغ اجاره واحد ها در نقاط مختلف شهر کاملا متفاوت است. دوم اینکه آیا پانسیون کلینیکی است یا غیر کلینیکی. سومین عامل این است که آیا میخواهید از فضای اشتراکی استفاده کنید یا فضای اختصاصی؟ و اگر از فضای اختصاصی میخواهید استفاده بکنید، کدام یک از اتاق هایی که پانسیون ها ارائه میدهند را انتخاب میکنید و آن اتاق چند متر است و چه امکاناتی دارد؟ مورد چهارم اینکه آیا آن پانسیون با یک دامپزشک همکاری فعال دارد یا خیر؟ عامل پنجم قیمت پانسیون گربه این است که آیا شما برای گربه تان غذا میبرید یا میخواهید که پانسیون برایش غذا تهیه بکند؟ مورد ششم اینکه آیا آن پانسیون امکان مشاهده آنلاین گربه تان را توسط دوربین های مداربسته فراهم میکند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه